Excerpt

Monday, January 13, 2014

Macro aku yang pertama (secara rasmi)

Assalamualaikum... ini adalah cubaan mengaktifkan semula blog ni dengan update2 kekeke

Setelah sekian lama berkecimpung dengan bidang fotografi landscape dan wedding, aku telah tekad untuk mencuba satu lagi bidang yang baru iaitu "macro photography"

Sebelum memulakan hobi yang baru ni, banyak research aku dah buat... dari segi lens, peralatan, tips, lighting, komposisi dan macam2 lagi... setelah ada keyakinan, barulah aku mulakan gerak langkah dengan membuat DIY aku yang pertama... nampak hodoh (mmg hodoh pon) tapi hasilnya buleh la jugak aku banggakan (aku je lah hahaha)



Body: Nikon D7000
Extension Tube
Kit Lens 18-200mm
DIY diffuser (mahal nih!!!) kakaka

Setup ni adalah try and error, masih belum sempurna... sangat jauh dari sempurna hehe...

So, ini antara hasil (yang lulus untuk dipamerkan tanpa rasa malu)





Stay tuned for more macro photos from me :-)

No comments:

Post a Comment