Excerpt

Sunday, September 20, 2015

Post content without featured image header

Baru tambah template baru, "post content without featured image header" di mana semua post yang ada featured image takkan mempunyai header bila post dibaca.

Tujuan utama, supaya senang untuk export posts dari sini ke blog http://darwisy.wordpress.com

Seperti sedia maklum, plugin tidak boleh ditambah bagi pengguna free account di wordpress.com. Memandangkan kebanyakan featured image dalam blog ini menggunakan image dari host luar (Nelio External Featured Image), maka ini adalah langkah yang boleh dikatakan praktikal untuk display semua featured image di dalam post content.

Selain dari itu, ia juga dapat mengelakkan gambar berulang (repeating image) sekiranya masih mahu display gambar di header dan dalam content.

Tambahan, juga amat berguna sekiranya ingin menukar kepada theme yang tidak support featured image. Atau, export ke blog yang tidak support featured image. Logik: semua featured image akan berada dalam post content dan bukan lagi header.

Steps:



  1. Install plugin — Custom Post Template (not maintained but still working)

  2. Create new template, follow the simple instructions from plugin author - in my case, <?php ct_tracks_featured_image(); ?> has been removed

  3. The most hard task, edit all posts which containing featured image, MANUALLY! - look for featured image URL and insert somewhere into content


p/s: content di dalam post ini sangat membingungkan hahaha

No comments:

Post a Comment