Excerpt

Sunday, November 22, 2015

Darwisy Danish berkhatan

Alhamdulillah... satu lagi peristiwa bersejarah telah terlakar hari ni, di mana Darwisy dan Danish telah selamat berkhatan. Macam tak percaya pon ada, pantas sungguh masa berlalu.

Al-Kisah...


Sebenarnya dari tahun lepas dah rancang nak hantar Darwisy Danish berkhatan, tapi masa tak berapa mengizinkan. Jadi, Abah dan Mama ambik keputusan untuk daftar Darwisy Danish berkhatan cuti sekolah hujung tahun ni (2015).

2 minggu sebelum cuti sekolah mula, Abah pergi ke Klinik Lita Alis di Putrajaya untuk tanya samada pendaftaran dah dibuka atau belum. Kebetulan pada hari tu pendaftaran baru dibuka dan Abah dapat booking pada slot yang paling awal hari pertama cuti sekolah hehehe.

Dalam pada masa yang sama, Mama pon ada dapat jemputan untuk majlis berkhatan beramai-ramai anjuran Putrajaya. Tapi bila dapat borang, Mama rasa tak berkenan sebab yang pertama doktor dan keduanya terlalu ramai. Yelah, kalau dah ramai sangat doktor khatankan orang... takut pulak nanti doktor letih... bila dah letih, faham-faham je lah.

In fact, Abah memang tak berapa berkenan nak dikhatankan beramai-ramai. Lebih-lebih lagi anjuran ahli politik tu :-D

Tak dinafikan berkhatan secara beramai-ramai lebih meriah... tapi secara kecil-kecilan pon masih dipanggil berkhatan kan? :-)

Tahniah Abah dan Mama ucapkan kepada Darwisy dan Danish kerana telah berjaya dan mendapat sijil kenangan yang tertulis "tidak menangis"

p/s: Danish nangis sikit je :-)

No comments:

Post a Comment