Excerpt

Friday, July 24, 2015

"Gadget" baru Mama, Philips PerfectCare Aqua Steam GC8616/30

Fuh! baca tajuk macam betul gadget je hahaha...

Apa benda "Philips PerfectCare Aqua Steam GC8616/30" ni? Haaa... ianya adalah satu alat yang boleh menyeterika baju dan seluar dengan mudah dan cepat (iron daaa). Yang penting, kurang memenatkan... kenapa kurang penat? Sebab iron ni akan blow steam dengan kuat dan membolehkan kita tidak perlu menekan dengan kuat. Hanya dengan sekali lalu dah mampu menghilangkan kedut-kedut di baju dan seluar. Tak percaya? Cuba beli satu tengok macam mana hehehe...

Nak dijadikan cerita, sebenarnya Abah tak pernah terfikir pon nak beli iron guna steam ni. Tapi oleh kerana Mama dah teracun masa beraya kat kampung baru-baru ni... dan Abah juga teracun dengan review di youtube, maka terdetiklah niat nak membelinya. Yelah, Abah ni kan memahami Mama... at least dengan adanya steam iron ni boleh la meringankan "banyak" beban Mama nak iron baju sekolah DDD yang melambak-lambak tu.

Finally, barang dah pon dibeli dan dipasang kat rumah. As usual, Abah la yang jadi tukang setup semuanya. Oh ye, pakej ni sekali dengan iron board size XL (Easy6 Ironing Board). Memang besar bagak, kena buat adjustment barang yang sedia ada semata-mata nak kasi muat hahaha.

Bila dah siap setup, Abah pon isi la air dalam bekas yang disediakan kat iron tu. Tunggu 2 minit, ready to go! Cuba punya cuba, eh... macam best la pulak hahaha. Memang ringan je loyong iron tu terus hilang kedut baju sekolah. Okeh, Abah cuba lagi 2 3 pasang baju. Eh, memang tak penat hahaha... untung la Mama dapat suami macam Abah (tiba-tiba). The rest of baju, Abah serahkan kepada Mama :-D

Panjang pulak cerita pasal iron ni... apa kata kalau korang survey sendiri di Youtube. Kot la berkenan boleh sambar satu... tapi memang recommended gadget ni. Bukan nak kata kita ni malas, tapi berbaloi dari segi penjimatan masa dan tenaga... seriously :-)

For more info berkenaan product ni, boleh baca di official website Philips ni...

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=en&scy=fr&ctn=GC8616/30

No comments:

Post a Comment