Excerpt

Tuesday, July 28, 2015

Raya Aidilfitri di KL pulak

Alhamdulillah, dah pon seminggu lebih kita di bulan Syawal atau Hari Raya Aidilfitri. Macam tahun-tahun sebelum ni, lepas je balik dari kampung kami akan beraya di KL pada hari minggunya.

Hari Sabtu lepas, beraya di rumah di rumah Abg Ipin (Pak Ngah & Mak Ngah DDD) dekat Klang. Pak Long tak datang sebab dah beraya masa hari bekerja, Pak Uda pon tak balik lagi dari Kedah. So yang datang Mak Su dengan Andak DDD. Tu pon dah cukup meriah dibuatnya, riuh rendah hehehe. Macam biasa la bila DDD dapat jumpa sepupu-sepupu memang tak berhenti main dah. Dari siang sampai la ke malam.

Sebelah malam pulak, Tok Uda DDD pulak datang sekeluarga. Bertambah lagi sepupu-sepupu DDD datang dan sambung lagi main.

Hari Ahad pulak, baru dapat pergi ke rumah Pak Long DDD di Pantai Dalam. Mana yang datang ke Klang semalam pon join sekali. Lepas solat Zohor bergerak ke rumah Tok Ngah DDD di Serdang dan macam biasa rumah Nenek Long DDD seterusnya.

Last destination, rumah Mak Su DDD di Seri Kembangan. Tapi sebelum tu singgah di Giant Seri Kembangan, nak beli kek di Secret Recipe untuk surprise birthday Pak Su DDD. Dari pukul 5 sampai la ke malam, macam biasa DDD sambung main hahaha.

Abah Mama pon dah penat, so lepas je makan-makan terus balik. Tapi macam biasa akan menghadapi waktu kesukaran setiap kali nak ajak DDD balik rumah... Darwisyah meraung-raung tanak balik... nak ikut kakak Mia katanya hahaha.

No comments:

Post a Comment