Excerpt

Sunday, October 25, 2015

Family Hazy-Day Out

Hari ni Abah dan Mama cadang nak bawak DDD pergi ke Taman Wetland, nak tengok ikan 3D. Tapi DDD kena pegi sekolah sebab ada ganti cuti. Tapi takpe lah, boleh bawak petang nanti.

Bila dah petang, selesai je solat Asar terus ke sana dengan harapan dapat masuk ke tempat tu. Tapi tutup pulaaakkk... pukul 5 dah kunci pintu huhuhu. Takpe lah, postpone esok... sementara dah ada kat situ snap la gambar sekeping dua sambil jalan-jalan tengok burung flamingo.

Tension punya pasal, membawa diri ke IOI City Mall (lagi...). Kebetulan pulak Mama dah gaji, maka sesuai sangatlah ke sana hahaha!

First time makan di restoran aiskrim... yep, Magnum Cafe kalau tak silap. Magnum aiskrim bukan tikam nombor :-P

Makanannya ok... overall memang menarik dan sedap. Aiskrim tu memang boleh dibeli dekat mana-mana kedai, cuma di sini kita boleh custom aiskrim tersebut. Maksudnya, boleh tambah macam-macam bahan yang lain untuk supaya lebih sedap dan lebih menarik. Nak sebut bahan-bahan yang ada memang tak dapat lah... kena pegi dan cuba sendiri :-)

Lepas makan, pegi pulak ke tepi kolam yang ada air pancur tu. The Symphony namanya... memang suka lah DDD tengok air pancur tu... ditambah pulak ada muzik iringan dan lampu yang berwarna warni.

https://www.youtube.com/watch?v=_LkPgDSWJM0

Cadangnya lepas tengok air pancur tu, nak balik ke rumah. Tapi Andak DDD pulak cadang nak datang jalan-jalan. So, kena la extend sikit. As usual, Darwisyah la yang paling excited sebab dapat tau BFF kakak Mia nak datang hehehe. Naik atas kejap, solat Maghrib dan turun balik ke kolam tadi.

Bila dah sampai semua, berlari lari lah masing-masing dekat tepi kolam tu. Kebetulan pulak ada satu area yang dipasang karpet rumput. Darwisyah dengan Mia berlari-lari lepas tu duduk-duduk tengok air pancur... Darwisy dan Danish pulak main gusti-gusti (macam silat pon ada).

Bila dah puas semua, lebih kurang pukul 9.30 semua nak bergerak balik. Nasib baik perpisahan BFF kali ni tak diakhiri dengan tangisan :-D

Flickr Album 72157660278570081

p/s: semua gambar-gambar dan video diambil handheld :-P

No comments:

Post a Comment