Excerpt

Saturday, January 8, 2011

the 3rd

mari menaip lagi :-)

syukur Alhamdulillah, pada tahun 2010 yang lepas kami telah dikejutkan dengan beberapa berita gembira. antaranya...

tak lama lagi kami akan menerima seorang lagi ahli keluarga yang baru :-) Insya Allah...

my wife is now a teacher :-)

nak dijadikan cerita... pada satu malam tu, aku dan famili pegi kuar jalan2 sambil cari klinik yang bleh buat medical check-up sebab wife aku dapat keje jadi cikgu tu... hati mmg dah happy dah... bila jumpa satu klinik ni, kitaorang pon masuk la register. medical check-up tu kena check macam2 termasuklah x-ray. hati aku tiba2 terpikir untuk bertanya, "dik, sebelum x-ray ni bleh tak klu buat pregnant test dulu... saje je la kot2..."

my wife pon takde nak bantah apa2, pegi la buat test kejap...

"hmmm, akak takde apa2, bleh je buat x-ray"... my wife pon, "owh, ok lah klu camtu"

pehtu masukla dalam bilik doktor nk buat check-up yang lain2...

tengah syok mengunggu kat luar, pehtu wife aku pon kuar la... sambil bawak bungkusan tisu... bungkusan tisu?

"pesal bawak tisu tu?"

wife aku pon hulur sambil senyum2... eh pehal lak ni?

aku pon bukak la bungkusan tu, rupa2nya dalam bungkusan tu ada pregnant tester... terus terang aku agak blur masa tu... nampak pulak line kaler2 lagi blur la aku hahaha...

tak lama tu, bibir aku tetiba terukir satu senyuman yang hakiki :-D

"Alhamdulillah... nasib baik aku terdetik nak suruh buat pregnant test tu... klu tak,,,,,, (untuk pengetahuan ramai, x-ray tu bleh memudaratkan kandungan)"

oleh kerana dah kompom wife aku pregnant, doktor pon tak jadi la buat x-ray. so dia tulis kat dalam kad medical check-up tu wife aku pregnant, takleh buat x-ray... selamat RM hehehe

macam ada benda yang lupa nak citer je... takpe lah lain kali aku sambung

owh ya... ni gambar scan kat klinik baru2 ni :-)

[caption id="attachment_1029" align="aligncenter" width="300"] 07.12.2010[/caption]

lelaki atau perempuan? terus terang aku tak kisah, asalkan sihat wal-afiat dan sejahtera... doakanlah semoga anak kami selamat dilahirkan, amin... :-)

No comments:

Post a Comment